A Phinergy nevű izraeli cég kifejlesztett egy olyan technológiát, mely forradalmasíthatja az energiafelhasználást. A sokfajta felhasználási lehetőség között alkalmas például autók meghajtására is, és ehhez csupán fémet, levegőt és vizet használ.
A nyugati világ már régóta álmodik egy elektromos autó kifejlesztéséről, amely szükségtelenné teszi a benzint, ezáltal csökkentve az üzemeltetési költségeket, megszüntetve az olajtól való függőséget, és mindez drasztikusan csökkentené az emberi tevékenység negatív hatását a környezetre. Napjaink jelmondata a "fenntartható energia".
Míg az első teljesen elektromos autót 1837-ben alkottták meg, egészen a közelmúltig a magas termelési költségek, az alacsony sebesség és a korlátozott hatótávolság célszerűtlenné tette ezt a lehetőséget az ingázók számára.
Az elmúlt 18 évben azonban az elektromos autó technológia ugrásszerű fejlődésen ment keresztül először a hibrid gáz/eletromos autók területén, melyek 1997-ben jelentek meg a piacon, egészen a teljesen elektromos Tesla Roadster-ig az Egyesült Államokban.
A Tesla Roadster volt az első autópályára alkalmas elektromos autó az USA-ban. Az ára azonban még mindig 80.000 dollár fölött van, mely a legtöbb ember számára elérhetetlen, csupán a leggazdagabb fogyasztók engedhetik meg maguknak, ráadásul körülbelül 150 kilométerenként mindig újra kell tölteni. A legtöbb teljesen elektromos jármű forgalomba hozatalát háromból legalább egy dolog még mindig akadályozza - az ár, a sebesség és/vagy a hatótávolság.
Energia fémből, levegőből és vízből
A Phinergy (1) által kifejlesztett technológia fémet, levegőt és vizet használ egy jármű meghajtásához. Ez a fém-levegő technológia már évek óta a kutatás élvonalában jár, mivel a benne rejlő hatalmas potenciál forradalmasíthatja a világ energiafelhasználását.
A Phinergy 2008 óta élvezi a Bar-Ilan Egyetem (2) tudományos kutatásainak az eredményeit Tel Aviv közelében, ahol sikeresen kifejlesztették ezt a technológiát, mely a fémben tárolt energiát használja fel.
A Phinergy akkumulátora energiát hoz létre alumínium és a környezeti levegő vízzel történő kombinálásával. A különbség ezen folyamat és más elektromos meghajtású jármű között úgy hasonlítható össze, mintha vennénk egy búvárt, aki egy oxigénpalackkal a hátán merül a víz alá, és egy halat, amely egyszerűen képes a vízben található oxigént felhasználni a kopoltyúin keresztül lélegezve.
Az egyedi technológia miatt az akkumulátor immunis a CO2-vel kapcsolatos problémákra, amelyek a Phinergy szerint a fém-levegő akkumulátorok meghibásodásához vezettek a múltban.
Míg a mindennapi fogyasztó számára a szállítási, közlekedési lehetőség a legvonzóbb ebben a technológiában, sok más fontos alkalmazása lehetséges az energiatárolás, a védelmi és szórakoztató elektronikai területen.
A járműfogyasztó számára az egyik legvonzóbb jellemzője ennek a technológiának az, hogy ahelyett, hogy pár száz kilométerenként benzint kellene tankolni, vagy újra kellene tölteni, esetleg kicserélni az akkumulátort, az egyetlen szükséges összetevő az újratöltéshez a víz - egy olyan erőforrás, amely széles körben elérhető, mely gyakorlatilag korlátlan hatótávolságot eredményez, és így nagyon költséghatékony.
(1) - http://www.phinergy.com/
(2) - http://www1.biu.ac.il/indexE.php
Forrás
Egyetlen töltéssel a Phinergy autója képes legalább 330 kilométert megtenni, melyről egy 5 órás felvétel is készült. Ugyanakkor az Alcoa és a Phinergy együttműködésének köszönhetően tökéletesítik a technológiát, amely akár a hatótávolság megtöbbszörözését is eredményezheti.
http://ujvilagtudat.blogspot.hu/
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.