Vége a rendszám alapú közlekedési tilalomnak, csak a környezetszennyezőbb autók közlekedésének korlátozását tartalmazza az új rendelet.
Az új, szmogriadó esetén alkalmazandó akciótervet gyakorlatilag összhangba hozták a nemrég bevezetett szigorúbb környezetvédelmi matricarendszerrel: már nem a rendszám utolsó számjegye határozza meg, hogy kiknek kell otthon hagyniuk a járművüket, hanem az, hogy milyen színű a plakett a rendszámon. A zöld és a kék matricás autók tovább használhatók – az 1996 utáni évjáratú benzines autók zöme ilyen –, a fekete és vörös matricásokat viszont a szmogriadó ideje alatt nem lehet majd használni. A régi típusú plaketteket hordozó modellekre nem tér ki a rendelkezés, így – átmeneti kiskapuként – a régi rendszerben zöldkártyáztatott, de sárga matricás autókat, amelyek az új rendszerben már biztosan nem kaphatnak vörösnél jobb minősítést, nem korlátozza a mozgásukban. Ezek az autók azonban eltűnnek a következő két évben, hiszen az integrált műszaki vizsgán már új típusú rendszám matricát ragasztanak fel.
A rendeletnek azonban nem ez az egyetlen újítása: a főpolgármester a jövőben riadó idején kérheti az autósokat, hogy azokon a területeken, ahol 30 km/h-nál nagyobb sebességet enged a KRESZ, 20 km/h-val csökkentsék haladási sebességüket. Egyelőre nehéz felmérni, hogy egy ilyen intézkedésnek miféle hatásai lennének – persze egy rakás bírságon túl – a főváros közlekedésére, de nem vagyunk derülátók. A dugóban vánszorgó autók így is a szmog elsődleges forrásai közé tartoznak, így nem valószínű, hogy javít a légszennyezettség helyzetén, ha azokon a szakaszokon mesterségesen lassítják a közlekedést, ahol amúgy zökkenőmentes lehetne.
Az új szmogriadó-rendelet a kihirdetését követően két héttel lép hatályba, azaz várhatóan a hónap végétől lesz érvényes.
totalcar.hu
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.