Valószínűleg sok minden megváltozik. Pedig a cég nem tett mást mint már sokan most is, összedugott egy laptopot egy tévével.
A Google persze nem ilyen amatőr megoldást ajánl, hanem, ahogy a projektben résztvevő egyik közreműködő partnere az Intel első embere fogalmaz: a legnagyobb újdonságot a színes tévé óta.
Mint általában másban is, a Google tévéjénél is a használhatóságot helyezte előtérbe. Mindez annyit tesz, hogy bármit, amit a Google tévéjén néznénk, egyszerűen, mint egy webes keresőben a tévén megjelenített keresőablakba kell beírnunk. Megjelenik a találati lista, amelyből választanunk kell. Akárcsak a neten.
Ugyancsak a nethez hasonlóan, felvehetünk kedvenceket, amelyek egy pillanat alatt elérhetőek, miközben persze az egész internet és a hagyományos tévék is nézhetők. Nyilvánvalóan a Google becsatornázza saját fejlesztéseit is, a Talkot, a Gmailt, a News-t és még vagy 100 másik fejlesztését. Láthatóan a cég termékeit is ennek jegyében fejlesztik jelenleg is. A Youtube például egyre jobban hasonlít egy tévécsatornához, minőségben és szolgáltatásban is egyre többet tud. Saját műsorlistát lehet rajta kialakítani és a HD minőségben kínált anyagok valóban nagy felbontásban érhetők el.
Google tévénk két módon lehet, vagy a már meglévő TV-készülékhez veszünk egy külön kiegészítő eszközt (set-top-box), amelyet a Logitech gyárt, vagy eleve egy ilyen tévét veszünk, amelyek gyártására a Sony-t sikerült megnyerni. Hogy az értékesítésről is gondoskodjon a Google, a Best Buy üzletekkel kötött szerződést, amely az amerikai piac egyik legnagyobb kereskedelmi lánca. A hírek szerint a Google-nek tartalomszolgáltató partnereket sem volt nehéz találnia, az NBA, az amerikai kosárlabdaliga, vagy Netflix online videokölcsönző (amelyhez hasonló szolgáltatással nálunk a UPC próbálkozik Video on Demand néven) azonnal lehetőséget látott a kapcsolatban.
A Google TV érdekessége még, hogy az Android platformnak köszönhetően a Google mobilos alkalmazásait is tudja kezelni, így az Android Marketen beszerzett alkalmazások a tévén is üzemképesek lesznek. Így azok a már lefejlesztett applikációk, mint a Facebook vagy más oldalak egyszerű elérési módjai, könnyen használhatóak lesznek tévén keresztül is.
Még egy kérdés megválaszolása kellhet a sikerhez, a reklámozás. A Google bevételeinek 98 százalékát adó hirdetési ökoszisztéma az AdWords és az AdSense is minden bizonnyal látványosan lesz integrálva a rendszerbe. A rendszer jelenleg is 24 milliárd dollár bevételt hoz a Google-nek figyelembe véve azonban, hogy a televíziós reklámpiac csak Amerikában közel 70 milliárd dolláros, nem kérdés, hogy a Google ebből is részesülni akar.
Ugyanakkor a Google-nek tisztában kell lennie azzal, hogy az emberek többsége nem ugyan olyan elnéző azzal szemben, ha tévéje nem működik olyan gördülékenyen mintha a számítógépe. Érdemes megemlíteni, hogy mind a két konkurens iparági óriás, a Microsoft és az Apple is kísérletezett hasonlóval, ám mind a ketten elbuktak. Bár az Apple továbbra is árulja Apple TV-jét, elismerték mindez megmarad hobbi szinten. A Microsofté pedig a betárcsázós internet idején még egyértelműen túl korai volt.
fn.hu
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.