Több száz járművek által létrehozott nyomot találtak az alapkőzetben a közelmúltban Törökországban orosz kutatók, olyan kőzetben, mely körülbelül 5,3 millió éves. A kő több millió évvel ezelőtt még sár volt és puha, mielőtt szilárddá vált volna.
Ki hozta létre ezeket a nyomvonalakat, és miért nem beszélnek róla nyilvánosan a régészek? Talán azért, mert illik bele az emberi faj jelenlegi történelmébe?
A Fríg völgyben, Törökországban 2014 májusában nagy számban felfedezett nyomokat véletlenül találták meg egy megalitikus földalatti építmény tanulmányozása közben. A terület nem közelíthető meg könnyen, és nem szerepel az UNESCO Világörökségei között, miközben elsődleges turisztikai helyszínné vált időközben.
Minden nyomvonal elég mély, mintegy 15-35 centiméteres, gumi nélküli futófelület hagyta nyomok, és szinte mindenhol azonos nyomtávval futnak párban, illetve egymással párhuzamosan, nagyjából hasonló szélességben, mint amilyen egy mai autó nyomtávja.
A nyomok párhuzamos távolsága 150-160 centiméter a kopástól és az efordulás szögétól függően. A nyomsávok mélysége 10 centiméter és 1 méter között változó, de átalgosan 15-35 centiméter. A jármű tengelye által hagyott nyomokat is azonosítani lehet a megkövesedett talaj függőleges részein. Ezekből kiszámolható, hogy a kerék átmérője legalább egy méteres lehetett.
A nyomok hasonlóak, mint amelyeket Málta szigetén találtak, ahol a nyomvonalak az óceánban tűnnek el, és egy közeli szigeten bukkannak fel újra.
Ahogy az alábbi képen is látszik, a nyomvonalak a műholdas képeken is látszanak, és valóban rejtélyesek. A Frígiaiak Anatóliában az i.e. 11. században jelentek meg, Trákiából érkeztek a szorosokon keresztül vándorolva. Az i.e. 8. század közepére egy élénk civilizáció jött létre a főváros Gordion körül, amely a mai Yassıhüyük, Polatli megyében, Törökországban. Leghíresebb királyuk Midasz volt.
Még több fotó látható a következő oldalon: http://www.dopotopa.com
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.