Elkezdődött az új elektromos busz, a Modulo sorozatgyártása. A hétfőn forgalomba állt busz a világ első kompozit, vagyis műanyagból készült elektromos busza. Ennek az anyagnak köszönhetően a karosszéria 2 tonnával könnyebb a hagyományoshoz képest, ami sokkal kisebb terhelést jelent az utaknak.
Nagyon stabil, nincsen érzékeny pontja – ezt tapasztalta az új elektromos buszról egy sofőr. A hétfőn forgalomba állt busz a világ első kompozit, vagyis műanyagból készült elektromos busza. Ennek az anyagnak köszönhetően a karosszéria 2 tonnával könnyebb a hagyományoshoz képest, ami sokkal kisebb terhelést jelent az utaknak.
A Modulo utastere alacsonypadlós, ezért kényelmes utazást biztosít, valamint lényegesen halkabb és a környezetet is óvja. A jármű 65 főt tud szállítani, és tiszta elektromos hajtással csaknem 100 kilométert képes megtenni. A Modulo-t 400 ezer euró uniós támogatással, magyar mérnökökkel fejlesztette ki a cég.
A busz közel 40 magyar kis- és középvállalkozás terméke, mi csak összehangoltuk és finanszíroztuk. Azért 40 mérnök dolgozott rajta majdnem 3 évig, míg idáig eljutottunk, és több mit egymilliárd forintos befektetés áll mögöttünk – magyarázta Mészáros Csaba, az Evopro Holding Zrt elnök-tulajdonosa.
A busz megkapta a forgalomba helyezési engedélyt, de egyelőre még nem szállít utasokat. A múlt hónapban elindult az első 25 darabos széria gyártása is.
Technológiai értelemben a világ élvonalához tartozó terméket sikerült Magyarországon előállítani, és bízunk abban, hogy nemcsak a hazai piacon tudják majd értékesíteni a magyar vállalkozások, a fejlesztők, hanem exportképes termékké válik – hangsúlyozta Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára.
A busz a következő hetekben országos körútra indul, hogy más magyarországi nagyvárosban is megismerkedhessenek az új technológiával.
http://www.hirado.hu/
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.