Egy átlagos amerikai sofőr évente több mint 4,5 tonna szén-dioxiddal terheli meg a környezetet, ezzel hozzájárulva az USA éves kibocsátásának mintegy negyedéhez. Ebből az adatból egyszerű levonni a következtetést: ha a környezetet kímélve szeretnénk közlekedni autónkkal, a lehető legnagyobb távolságot kell megtennünk egy tank benzinnel.

A másik megoldás, ha megpróbáljuk minél jobban kihasználni járművünk kapacitását. Amikor csak lehet, szállítsunk utasokat, egy-egy közös használatú autó ugyanis éves szinten 15-20 járművel csökkenti a közutak terhelését. Ezzel a módszerrel egyébként utasaink is jól járnak, hiszen nekik így nem kell egy saját autó problémáival küzdeniük, nem kell parkolási díjat fizetniük és hasonlókat.

Spórolhatunk akkor is, ha nem utazási, hanem vezetési szokásainkon változtatunk. Ha például kevésbé nyomjuk a gázpedált, akár 33 százalékkal is csökkenthetjük autónk hatótávolságát. Arról nem is beszélve, hogy a hirtelen kigyorsítással és agresszív fékezéssel tulajdonképpen elpocsékoljuk a benzinben rejlő energiát. Jóval hatékonyabb, ha fokozatosan gyorsulunk fel és a forgalom ritmusából következtetve inkább időben elvesszük a lábunkat a gázról.

Közismert tévhit, hogy az autó beindításához sok üzemanyagra van szükség. Valójában mindössze annyi energiára van szükség, mint hat másodperc alapjárathoz. Ezért, ha ennél hosszasabb várakozásra kényszerülünk, egészen nyugodtan állítsuk le a motort. Azt a két csuklómozdulatot igazán megéri.

Sokan dicsérik, sokan átkozzák a navigációs készülékeket, az azonban tény, hogy a GPS-szel közlekedők már csak azért is jóval környezetkímélőbbek, mert nem tévednek el, és emiatt nem kell felesleges köröket leróniuk az autóval. Számos gyártó ráadásul még arra is törekszik, hogy kifejezetten a környezettudatos sofőröknek segítsen: léteznek olyan navigációs berendezések, amelyek akár az üzemanyaghatékonyság alapján is képesek kiszámítani a megfelelő útvonalat.

A csomagtartót sokan a sufni kiterjesztéseként mindenféle kacat tárolására használják. Azonban talán nem túl meglepő, hogy a könnyebb autó kevesebbet fogyaszt. Ezért időről-időre nézzük át, hogy mit tárolunk a csomagtartóban és a felesleges darabokat tartsuk inkább otthon.

A benzinkutakon általában szeretik a figyelmünkbe ajánlani a legújabb, prémium kategóriás (vagyis jóval drágább) üzemanyagokat, amelyek az ígéret szerint versenyautót faragnak még a legolcsóbb családi kombiból is. A legtöbb modern motor esetében azonban lényeges változást nem fogunk tapasztalni, a magasabb oktánszámú benzin miatt viszont jobban terheljük majd környezetünket.

Természetesen nem szabad elfeledkezni az autónk megfelelő karbantartásáról sem. Az előírásoknak megfelelően felfújt kerék, a rendszeresen cserélt olaj és az időszakos szervízelés eredményeként gépkocsink hatékonyabb lesz, hozzájárulva ezzel a takarékosabb és környezetkímélőbb üzemmódhoz.
Sokan az autók fényezését féltve kerülik az autómosókat, azonban az automatizált rendszerek akár 60 százalékkal kevesebb vizet használnak, mintha ugyanezt az otthoni slaggal tennénk a kertben. Emellett ráadásul a mosás közben keletkező szennyvizet is megfelelően elvezetik, így azzal nem a szomszéd kertjét, vagy a csatornákat fogjuk terhelni.